Bezpłatne szkolenia sprzedażowe

Skuteczna sprzedaż jest konieczna do tego, aby firma odniosła sukces i generowała zysk. Sprzedaż to nie tylko konkretne dobra sprzedawane osobom fizycznym. Podjęcie współpracy z każdą inną firmą wiąże się z umiejętnym zaprezentowaniem, a następnie sprzedaniem swojej oferty. Skuteczna sprzedaż warunkuje pozyskanie lojalnych Klientów oraz umacnia pozycję na rynku. Aby móc osiągnąć sukces, trzeba wykazać się wiedzą z zakresu sprzedaży, negocjacji oraz psychologii klienta.

Szkolenia sprzedażowe oferowane przez Fundację AVENHANSEN są całkowicie bezpłatne, pozwalają na skuteczne opanowanie strategii sprzedażowych, które mają na celu przyczynić się do efektywniejszej sprzedaży i jednocześnie większych zysków.

Korzyści wynikające z udziału w szkoleniach sprzedażowych:

  • wzrost skuteczności sprzedaży,
  • nauczenie technik sprzedaży, pozwalających przekonać każdego klienta – nawet tego ”trudnego”,
  • skuteczne ofertowanie,
  • nabycie umiejętności prowadzenia rozmów językiem korzyści (CECHA-ZALETA-KORZYŚĆ),
  • zwiększenie umiejętności negocjacyjnych,
  • utrzymywanie długofalowych relacji z klientami,
  • zwiększenie lojalności konsumentów,
  • podnoszenie poziomu kultury osobistej firmy,
  • zwiększenie pewności siebie, większa asertywność.

Dzięki szkoleniom można uzyskać niezbędną wiedzę i praktykę, którą z powodzeniem może zostać wykorzystana w celu podniesienia poziomu sprzedaży, jak i poprawy relacji z Klientem. Skuteczny handlowiec to nie osoba, która na siłę chce “wcisnąć” produkt, ale taka, która przygotuje ofertę najlepiej dopasowaną do potrzeb drugiej strony.

Aby skutecznie sprzedać produkt, trzeba go doskonale znać i wiedzieć o nim niemalże wszystko. Jednak sama znajomość produktu nie wystarczy. Produkt trzeba umiejętnie zaprezentować, czyli sprzedaż go językiem korzyści. Pierwszym krokiem do prawidłowego posługiwania się językiem korzyści jest odróżnianie cech od zalet. Język korzyści to odpowiedni dobór słów, zwrotów i wyrażeń. Cecha produktu to coś namacalnego, coś co widoczne jest gołym okiem, integralna część produktu, która nie podlega żadnym wątpliwościom. W przypadku skórzanego etui na telefon, cechą jest materiał, z którego produkt został wykonany, czyli skóra.

Zaleta wynika bezpośrednio z cechy, określa do czego cecha produktu może być przydatna. Zaletą skórzanego etui na telefon komórkowy jest jego odporność na uszkodzenia i niekorzystne czynniki zewnętrzne.

Korzyść jest indywidualna dla każdego klienta. Możemy ją zbudować tylko wtedy, kiedy dobrze przeprowadzimy analizę klienta i odpowiednio zbadamy jego potrzeby. Dla potencjalnego klienta, korzyścią wynikającą ze skórzanego etui na telefon komórkowy jest fakt, iż etui posłuży wiele lat bez konieczności wymiany. Najczęstszym błędem handlowców jest mylenie zalet z korzyściami.

Jednym z popularnym sposobów wpływania na decyzje zakupowe klientów jest  merchandising. Merchandising to marketingowa koncepcja zarządzania przestrzenią. Opiera się na takich metodach i technikach sklepowych, które przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Działania te mogą zostać osiągnięte poprzez odpowiednią ekspozycję produktu, stworzenie mu właściwego otoczenia. Merchandising wpisuje się w tzw. marketing sensoryczny, który w centrum stawia mózg ludzki wraz z pięcioma zmysłami. W procesie zakupowym, receptory sensoryczne wystawione są na szereg doznań: dźwiękowych, smakowych, węchowych, wizualnych, dotykowych. Klient przebywający w sklepie zostaje “zaatakowany” przez szereg bodźców zewnętrznych.

Do najczęściej wykorzystywanych bodźców wpływających na zwiększenie sprzedaży należą:

  • bodźce zapachowe (rodzaje zapachów – w szczególności – świeże wypieki, kwiaty),
  • bodźce słuchowe (rodzaj i tempo muzyki),
  • bodźce wizualne (natężenie światła, wielkość, kształt przedmiotów, kolorystyka),
  • bodźce dotykowe (możliwość dotknięcia przedmiotów, delikatność tkanin),
  • bodźce smakowe (intensywność smaków).

To tylko niewielka część tego, co kryje się pod pojęciem efektywnej sprzedaży. Fundacja AVENHANSEN oferuje szereg szkoleń sprzedażowych z zakresu: technik sprzedażowych, controllingu sprzedaży, efektywnej obsługi klienta czy negocjacji biznesowych. Szkolenia prowadzone są przez wykwalifikowanych trenerów-handlowców, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w prowadzeniu projektów. Bezpłatne szkolenie organizowane w AVENHANSEN są świetną alternatywą dla kosztownych szkoleń, na które z reguły nie mamy pieniędzy. Szkolenia odbywają się w niewielkich grupach szkoleniowych tak, aby każdy z uczestników, oprócz wiedzy teoretycznej, mógł przyswoić umiejętności praktyczne, które pomogą  mu zbudować wizerunek profesjonalnego sprzedawcy.